Mijn eerste dagen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Milou - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Milou - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen...

Door: milouvanluijk

Blijf op de hoogte en volg Milou

30 Juni 2010 | Nepal, Kathmandu

[Nu dan echt mijn verhaal...Oeps ging fout!] Ik heb dus eindelijk even tijd gevonden om wat te schrijven in mijn nu al drukke Nepalese leventje! Dit is mijn 6e dag én mijn eerste echte 'werkdag'. Ik ben net weer terug in mijn hotel na een dag werken in het kinderziekenhuis. Nouja, een dag werken is eigenlijk maar een paar uur werken met zelfs nog een half uur pauze. Van ongeveer half 10 tot 2 uur ben ik een beetje aan het aanklooien in het ziekenhuis. Zo voelde het vandaag nog een beetje. Alhoewel ik tijdens dat aanklooien toch al behoorlijk wat heb gedaan; medicatie toegediend, infusen aangekoppeld, kinderarmpjes vastgehouden terwijl de Nepalese zuster het infuus zette en vooral kinderen getroost. Al met al een aardig indrukwekkend dagje.
Maar laat ik nog even bij het begin beginnen. Ik ben vrijdag na een lange, maar prima reis aangekomen in Kathmandu en ontvangen met bloemen door Mukesh, iemand die ik viavia heb leren kennen en van te voren via email heb gesproken (ps Eli: hij is in het echt ook heel erg aardig!:)). Hij heeft mij naar een hotel gebracht, in de toeristische wijk Thamel, waar ik de eerste twee dagen heb doorgebracht. Hier kon ik op het dak in de zon ontbijten, maar het was toch niet helemaal naar me zin en te duur. Nu ben ik verhuisd naar een super lief hotelletje, ook in Thamel, waar ik in een mooie groene tuin kan ontbijten en waar ik maar 500 Roepies (iets meer dan 5 euro) per nacht betaal.
De eerste echte dag ben ik met Andras, een Colombiaanse jongen die ik op Delhi Airport even had ontmoet en direct in de straten van Thamel ben tegengekomen, op stap gegaan. We zijn wat tempels gaan bezichtigen en hebben een mountainbike gehuurd. Hiermee zijn we de berg opgefietst naar de Apentempel (Swayambunath) waar ik enorm uitgeput en de laatste meters te hebben gelopen, ben aangekomen. Ik moest blijkbaar nog wat acclimatiseren aangezien Kathmandu zelf al op 1400m hoogte ligt en de berg behoorlijk stijl was. Ik wilde me eigenlijk niet laten kennen, maar was blijf dat ook Andras, die aan de hoogte gewend is, goed moest bijkomen. Na 20 minuten bijkomen en een fotosessie van energieke Nepalese kinderen konden we er weer tegenaan en zijn we de tempels en vooral de vele apen gaan bewonderen.
Na deze toeristische dag zijn we gaan eten en voetbal gaan kijken. Ja, de Nepalezen zijn helemaal into de voetbal en overal kun je dit kijken en vaak zelfs op groot scherm. Zo heb ik Nederland zien spelen met natuurlijk de Nederlanders die ik ondertussen in mijn nieuwe hotel heb ontmoet. En ben ik nu al door alle Nederlanders die ook in het ziekenhuis meelopen uitgenodigd om vrijdag met zijn allen ergens voetbal te gaan kijken. Gelukkig maar, had het niet willen missen!
Dag 3, 4 én 5 bestonden vooral uit het zoeken naar het ziekenhuis en de juiste persoon die ik moest spreken. En het zoeken naar het weeshuis waar ik ook wat dingen ga doen en waar ik van te voren wat contact mee had gehad. Op de eerste zoekdag heb ik beiden gevonden, maar het was een ‘holiday’ of ‘holy day’, het is maar hoe je het bekijkt. In ieder geval waren er daardoor geen ‘officiële’ mensen aanwezig en kon ik niets regelen. Op de tweede zoektocht was er in het ziekenhuis weer niemand aanwezig, maar gelukkig kwam ik toen wat Nederlandse meiden tegen die mij verder konden helpen. In het weeshuis had ik meer geluk, dacht ik, maar ook daar was dan toch degene die ik nodig had niet aanwezig. Ik was hier heen gegaan met een Andrew, een jongen uit Engeland uit mijn hotel. We zijn toen wat rond gaan lopen in het weeshuis en kwamen uiteindelijk bij de allerkleinsten uit, de baby’s van 3 maanden tot ongeveer 1 jaar oud. In een soort box lagen, zaten en liepen een stuk of 10 kinderen van rond een jaar oud. Een stukje verderop lagen 3 kinderen op wat kussens van rond de 6 maanden. En daarnaast lagen 10 baby’s van slechts enkele maanden oud. Allemaal in een shirtje en soms een broekje, maar in ieder geval een katoenen luier. Zo was ik na het optillen van de eerste kleine gelijk nat en rook ik heerlijk naar babymelk en baby…
Op mijn laatste zoekdag heb ik eindelijk alles kunnen regelen zodat ik overal aan de slag kan gaan wat ik wilde gaan doen. Het valt me nog alles mee, want met alle waarschuwingen vooraf en ervaringen uit andere landen heb ik het nog relatief snel kunnen regelen ondanks de Nepalese leefstijl. Misschien niet allemaal op de manier zoals gepland, maar ik kan beginnen! Vanaf nu ga ik vrijwilligerswerk doen in het weeshuis. Hoe vaak en wanneer weet ik eigenlijk zelf nog niet, maar dat kan ik voor een groot deel zelf bepalen. Ik ga daar helpen bij de verzorging van de kleine kinderen en misschien nog bij andere dingen zoals computerles geven.Wie weet. En verder ga ik meelopen in het ziekenhuis en ga ik zien hoe het er daar aan toe gaat. Zo na mijn eerste dag in het ziekenhuis heb ik er ongeveer een idee van. Het leuke is overigens wel dat ik als verpleegkundige student meer mag doen dan een medicijnen student. Die mag vooral luisteren en dingen opschrijven. Wij beginnen de dag met het maken van plakkertjes van tape die we daarna gebruiken om het infuus vast te zetten! Heel intelligent werk dus.

Ik heb het hier echt heerlijk naar mijn zin en vind ik de stad geweldig! Het is daarom weer tijd om op pad te gaan. Ik zal snel wat foto’s online zetten.

Liefs Milou

  • 30 Juni 2010 - 10:08

    Marjo:

    Ha eindelijk het verhaal ;)
    Snel weer skypen! xxx

  • 30 Juni 2010 - 10:12

    Anneke:

    VET!!

    Het klinkt echt heel leuk, wat cool dat je het allemaal weer zo goed regelt.
    Na werchter zal ik je eens updeeten over werchter en over mijn mannen :D

    Liefs XX

  • 30 Juni 2010 - 10:12

    Vivan:

    Super leuk om je eerste echte verhaal te lezen! Fijn om te horen dat je het nu al naar je zin hebt daar en dat je toch gewoon voetbal kunt kijken ;) Ben stiekem wel onwijs jaloers hoor! Je bent er pas een aantal dagen en hebt nu al zoveel ervaringen opgedaan :) Ben heel erg benieuwd naar de rest van je verhalen!

    Liefs

  • 30 Juni 2010 - 11:08

    Eli:

    Hoe is het Engels van de Nepalezen? Top dat je al zoveel nieuwe mensen hebt leren kennen, waarmee je toeristische dingen kunt doen :)

    En het regenseizoen is begonnen, begreep ik. Al last van gehad?
    Liefs!

  • 30 Juni 2010 - 12:19

    Juul:

    heey lou,
    relaxed dat alles een beetje geregeld is dat je nu aan de gang kan:) hoop snel foto's te zien en kijk uit naar je volgende verhaal:)
    veel plezier met alles
    kusss

  • 30 Juni 2010 - 13:50

    Ineke:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.Groetjes vanuit het warme Honselersdijk (25 graden)

  • 30 Juni 2010 - 14:07

    Mampie:

    Ha lief,
    wat gaaf om je verslag te lezen joh en straks samen skypen. Je hebt al aardig wat mensen ontmoet. Ik ga nu nog even een werk verslag maken en ik spreek je zo.
    liefs mam

  • 30 Juni 2010 - 17:45

    Suus:

    hey miloutje,

    klinkt leuk allemaal! gaaf hoor!!

    x suus

  • 30 Juni 2010 - 19:38

    Rien:

    hoi milou zit lekker op de camp. jou reisverslag te lezen leuk dat je daar je plekje al gevonden heb en ook al aan het genieten bent.ik ga je volgen.liefs van mij.

  • 01 Juli 2010 - 10:39

    Eva:

    Lijkt mij (nu al) een fantastische ervaring.
    Echt top :-)
    heb je nog tijd gehad voor het beloofde stuk?
    groet

  • 01 Juli 2010 - 14:55

    Kim (walma):

    hee milou, Leuk om je verhalen te volgen! Have fun!

  • 01 Juli 2010 - 20:02

    Mampie:

    Ha Loutje,

    morgen gaan we lekker voetbal kijken he!!! hup holland hup......wat denk jij gaan ze het redden? Zullen we poulen?
    liefs mam

  • 01 Juli 2010 - 20:17

    Judith:

    Hey milou,
    Super leuk om te lezen wat je daar beleeft!
    Wat heeft Maura hier toch een luxe leventje als ik jou verhaal lees van de baby-weeskindertjes.
    Succes de komende tijd daar! Groetjes van ons drie uit Wateringen xxx

  • 02 Juli 2010 - 21:08

    De Bakkertjes:

    Hoi lieve Milou. wat leuk om te lezen en te zien dat je het goed hebt en zoveel goeds kan doen in het kinderhuis en ziekenhuis. En wat een moppies op de foto's.
    En heb je Holland zien spelen??? geweldig he.
    Nou meissie, take care!
    Knuf uit Hulst
    de Bakkertjes

  • 02 Juli 2010 - 22:14

    Mampie:

    Ha lieverd,

    Gewonnen he super!!! Genoten??? Dinsdag tegen Uruguay dat was ook een super wedstrijd.
    Wat een leuke foto's en ik ga zo mijn mandje in en jij slaapt al denk ik. Tot gauw knuf mam

  • 04 Juli 2010 - 03:37

    Marit:

    Ik had dus ook gewoon moeten zeggen dat ik verpleegkundige student was toen haha! Heel veel plezier en leuk dat je ook in dat weeshuis gaat werken!

  • 04 Juli 2010 - 11:28

    Marsha:

    Heee Milou! Wat goed om te lezen hoe je je daar red! Echt hartstikke leuk! Ik ga morgen op vakantie, ook zo'n zin in! JIj mag gelukkig nog langer blijven! Heel veel plezier en succes.

    xxx Marsha

  • 05 Juli 2010 - 08:50

    Janneke:

    Hi Milou,

    Kreeg de link van mijn vader en moeder doorgestuurd. Wat onwijs leuk dat je naar Nepal bent en om te lezen wat je allemaal doet. Volgens mij ga je daar heel veel leren en goed werk doen! Geniet ervan!

    Kus Janneke

  • 08 Juli 2010 - 07:54

    Aniek:

    He meis,

    Goed je verhaal te horen! Klinkt er vet. Goed dat je het doet. Het enige spijtige eraan is dat je er aankomend weekend niet bij bent tijdens het KILO weekend en natuurlijk de WK finale. Hoe dan ook, geniet ervan. En ik kijk uit naar je volgend verhaal.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2010

En de tijd is weer voorbij...

08 Augustus 2010

Dag Nepal … Hallo Thailand!

31 Juli 2010

Project…??

23 Juli 2010

Contrasten Contrasten...

16 Juli 2010

Een nieuwe afdeling
Milou

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 24837

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreisje

10 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Nepal Again

24 Juni 2010 - 23 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: