Geen titel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Milou - WaarBenJij.nu Geen titel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Milou - WaarBenJij.nu

Geen titel

Door: milouvanluijk

Blijf op de hoogte en volg Milou

19 Juli 2011 | Nepal, Kathmandu

Er verschijnen langzaam woorden op papier, er ontstaan steeds meer ideeën in ons hoofd en er vormt zich een steeds duidelijker (of soms misschien een juist onduidelijk) beeld. Het project gaat goed? Denk je dat? Ja misschien wel. We hebben veel gezien, gehoord en ervaren. Voor mij gaat het pas goed als we praktische resultaten hebben. Of ben ik dan weer te vooruitstrevend en te pessimistisch? Nee, ik vind het goed gaat. De samenwerking gaat goed. Het brainstormen gaat goed. Het blijft alleen soms moeilijk om van het grote geheel een concreet iets te maken. Hoe zetten we het op papier? We willen nog zoveel meer informatie. Waar gaan we dat vinden? Wat willen we weten? Missen we straks terug in Nederland geen belangrijke informatie? Wat moet er nu gebeuren? Wat kan er later? Waar gaan we ons eerst op richten? Hoe krijgen we medewerking? Waar gaan we het geld vandaan halen?

Genoeg vragen dus kom maar op met die antwoorden! Was het maar zo simpel. Ons doel voor nu is het krijgen van zoveel mogelijk antwoorden op deze (en nog meer) vragen. Ons doel is om met zoveel mogelijk informatie terug in Nederland te komen. Ons doel is om een zo duidelijk mogelijk beeld te creëren voor toekomstige studenten om verder te kunnen werken aan de projecten.

Op dit moment zijn we bezig met verzamelen van meer en meer informatie. Informatie die we in het ziekenhuis kunnen vinden. Die we op internet kunnen vinden. Of die we van derden kunnen krijgen zoals organisaties als Unicef. Ook proberen we zoveel mogelijk foto’s te maken van het ziekenhuis, de afdeling en het leven in Nepal. Daarbij willen we video’s maken om een nog betere weergave te kunnen creëren.

We hebben met elkaar gemerkt dat er duidelijk een periode nodig is om ‘erin te komen’. Een periode om het land af te tasten (gelukkig waren Marloes en ik er al eerder geweest, en had Millad enigszins vergelijkbare omstandigheden gezien in Afghanistan). Een periode om kennis te maken met het ziekenhuis en er een beetje een beeld bij te krijgen. Pas na deze periode van wennen en alles leren kennen kunnen er echt concrete stappen worden gezet. Dat is dan ook de periode waar we ons nu in bevinden. Vandaar ook dat er nu wel een soort van erg serieuze toon in deze blog ligt. Maar wees niet bang. We doen genoeg leuke dingen zoals sheesha roken, shoppen, wafels met chocola eten en nepali thee drinken. Met een temperatuur van 33 graden moet je je ook niet te druk gaan maken en op tijd je rust nemen ! :)

Liefs
Milou

• 19 Juli 2011 - 17:06

Zet Hem Op!! :

Ha Milou, mooi om jou/jullie verhalen te lezen. Het is vast onmogelijk om al jullie ideeën geheel uit te werken en te implementeren. Dat zal soms best frustrerend zijn. Maar Kleine stapjes zijn ook stapjes, toch? En mocht je er straks achterkomen dat je nog informatie mist, dan heb je weer een mooie reden om terug te keren ;-) Heel veel succes!!!

• 19 Juli 2011 - 17:07

Chhetri:

Reactie hierboven is van mij? Hahaha

• 19 Juli 2011 - 19:16

Mamsie:

prachtige verhalen...... (mmmetjes)
    brain- en stormen en dan komen de ideeen. Je zit in een land waar de dingen minder snel geregeld kunnen worden dan in ons landje, waar het soms overgeorgoinaseerd isen waar we het veel te goed hebben. Wat zullen de Nepaleesjes blij met jullie zijn. Al zien ze alleen al jullie blije gezichten. Lieve Milou, doe de kindjes de lieve groetjes en spelen ze met de balonnen? Ik ben trots op je. liefs mams