Weer terug in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Milou - WaarBenJij.nu Weer terug in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Milou - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nepal

Door: milouvanluijk

Blijf op de hoogte en volg Milou

13 Juli 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo ! Klop Klop? Ja hier ben ik ! Zie je me al?
Ik ben weer aangekomen in Nepal.

Het was eigenlijk heel snel al weer heel gewoon hier. Alsof ik bijna niet weg was geweest. Alsof de mensen me hier bijna niet gemist hadden. Ik werd weer met open armen ontvangen wat al begon op het vliegveld. Uit alle mensen die je daar kunt aanspreken voor een taxi komen we precies in contact met iemand uit het hotel waar we weer heen wilden. In het hotel, het ziekenhuis, de winkeltjes; overal werd ik nog herkend. Hoe fijn is dat! Een soort thuiskomen!

Dit keer ben ik hier niet alleen. Ik heb Marloes meegenomen, een verpleegkunde student uit Utrecht die mij gaat helpen een vervolg te geven aan de projectplannen. Vrijdag komt hier ook nog Millad bij, de derde verpleegkunde student. Met zijn drieeen gaan we het sterke M&M&M team vormen. Zo zijn we ons nu al aan het introduceren hierzo. Hoe verwarrend ook voor de Nepalezen hier, Milou en Marloes...!

Waarom ben ik hier eigenlijk terug gekomen? Stelde jij je die vraag ook net niet toen je begon met lezen? De reden staat in het einde van mijn blog over Nepal. Cryptisch! Ik ben hier terug om verder te gaan met mijn plannen om hier een project op te zetten. De vorige keer heb ik een paar weken meegelopen in het Kanti Children's Hospital op de oncologie afdeling. Ik heb daar ervaren hoe 'anders' het kan zijn in een ander land qua gezondheidszorg. En anders is wat dat betreft een understatement. Ik heb gezien hoe slecht de hygiene is, hoe snel de erg zieke kinderen infecties krijgen, hoe de overlevingskansen hierdoor worden verkleind enzovoorts. Ik wil ervoor gaan zorgen om samen met de mensen in het ziekenhuis en de mensen om mij heen de afdeling beetje bij beetje te verbeteren. De risico's op infecties te verkleinen, de leefomstandigheden te verbeteren, de kennis te vergroten. Dit zijn enkele van de aspecten die we willen gaan bekijken. We willen met mensen gaan praten, gaan inventariseren wat er nu gebeurt, waar we eventueel kunnen helpen, waar zij hulp bij zouden willen. We hopen uiteindelijk met elkaar tot meer specifieke plannen te komen om voort te zetten. Om hierna andere studenten erbij te betrekken. En om op de lange termijn ondersteuning te kunnen bieden aan de mensen in het ziekenhuis bij het verbeteren van de afdeling.

In een notendop de plannen. Binnenkort hoop ik jullie veel te kunnen vertellen over de nieuwe ervaringen in het ziekenhuis en vorderingen rondom het project !

Liefs
Milou

  • 13 Juli 2011 - 12:06

    Loes:

    Leuk dat ik je - zo vlak voor je vertrek - nog even heb gezien en veel succes en plezier daar! Fijn om te lezen dat het nu al als thuis voelt :)

  • 13 Juli 2011 - 12:09

    Marjo:

    Jee! Nu al bericht ;-)
    Have fun!

    xxx M.

  • 13 Juli 2011 - 12:49

    Marsha:

    Wat leuk dat je weer terug bent, voor hoe lang dit maal?

    Ben benieuwd!

    groetjes

  • 13 Juli 2011 - 14:46

    Brigitte V.Barneveld:

    He Milou, Succes met al jullie plannen. Leuk om je weer een beetje te volgen zo!
    groetjes,
    Brigitte

  • 13 Juli 2011 - 15:03

    Lodi:

    Hee Milou! Klinkt erg fijn, hopen dat de komende weken het project net zo voorspoedig gaat als je aankomst. Succes!

  • 13 Juli 2011 - 17:31

    De Bakkertjes:

    He Miloutje!
    Gaaf om te lezen!
    Fijn dat je zo met open armen bent onthaald ennnee ......zo'n blonde kanjer vegeten ze niet gauw dus die herkenning overal is toch maar mooi meegenomen.
    Zet 'm op samen met de M&M's. Jullie zijn zo goed bezig! De people daar zullen heel happy zijn met jullie.
    Big hug.

  • 13 Juli 2011 - 18:10

    Chhetri Ober:

    Milou, heel veel succes met het project! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en de veranderingen die jullie gaan realiseren. Jij natuurlijk heel veel succes met je specifieke rol als projectleider ;-)

  • 13 Juli 2011 - 19:06

    Wil En Tineke:

    Hallo Milou

    Ook wij gaan je volgen de komende twee weken. Veel succes , samen met de twee M's.
    Liefs vanuit een regenachtig Westland.

  • 13 Juli 2011 - 20:33

    Linda:

    He Mil!
    Leuk dat ze je daar allemaal nog herkennen enzo! Hoop dat het lukt om een plan op te zetten, kom ik je volgend jaar helpen :)
    Heel veel succes!
    Liefs!

  • 13 Juli 2011 - 20:44

    Mamsie:

    He kanjer, wat schrijf je weer leuk en wat zullen de Nepaleesjes weer blij zijn je weer te zien.

    kus

  • 13 Juli 2011 - 21:48

    Elena:

    Wat veel goede plannen hebben jullie!! Heel veel succes en geniet van je landje.Ik ben benieuwd naar de komende verhalen.

    Xx Leen

  • 14 Juli 2011 - 07:01

    Martinepine:

    Go M&M&M!!!!!! :D

  • 16 Juli 2011 - 20:25

    Evelijn:

    Roomie! Fijn om te horen dat je je weer thuis voelt, en jou vergeten ze daar natuurlijk ook niet zomaar :D! Geniet ervan en natuurlijk ook veel succes, vind het echt super mooi dat je dit doet!! En vergeet niet die mooie kiekjes te schieten he :), kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal Again

:)

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2011

Naar huis

19 Juli 2011

Geen titel

17 Juli 2011

Some Vorderingen

13 Juli 2011

Weer terug in Nepal
Milou

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 24848

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreisje

10 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Nepal Again

24 Juni 2010 - 23 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: