Een half jaar weg... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Milou - WaarBenJij.nu Een half jaar weg... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Milou - WaarBenJij.nu

Een half jaar weg...

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 September 2012 | Indonesië, Jogjakarta

*Zonder internet wordt er weinig geupload want ik had al een verhaaltje getypt een paar dagen geleden, bij deze dus wat verlaat. Intussen ben ik onderweg naar Bali met de auto. Een kleine 700km denk ik waar je ruim anderhalve dag over doet omdat we gemiddeld 50km per uurkunnen rijden tussen de duizende scooters en 2-baans wegen. Nu eerst een overnachting halverweg en morgen snel weer verder.*

Dinsdag 11 september 2012:
Daar ben ik weer, terug van weggeweest! Of eigenlijk: ik ben weer weg :) En dit keer ben ik een half jaar op reis. Mijn vertrekdatum is alweer 3 dagen geleden en intussen ben ik al via Jakarta aangekomen in Jogjakarta. Voor degenen die totaal niet weten wat mijn plannen dit keer zijn eerst een korte verklaring. Ik heb ruim een half jaar vrij 'genomen', soort van in-between-jobs, om een klein wereldreisje te maken. Eind augustus heb ik mijn diploma gekregen en mag ik mij officieel verpleegkundige noemen. Op 1 april 2013 (Jaja, haha, echt waar!) mag ik weer beginnen met werken in het Wilhelmina Kinderziekenhuis en dan begin ik gelijk met de opleiding tot Kinderverpleegkundige. Maar dat is gelukkig nog ver weg want eerst ga ik een reis maken door Indonesie, Australie en Nieuw Zeeland!

Mijn eerste bestemming heb ik bereikt en ik ben aangekomen bij mijn vader die nog steeds in Jogjakarta woont. Ik heb een heel beroerige nacht gehad in Jakarta en mij daardoor bijna verslapen voor de trein naar Jogja. Maar ik ben er nu en mag niet klagen over het nieuwe verblijf van mijn vader inclusief zwembad om mijn dagelijkse baantjes te kunnen maken. De komende dagen blijf ik hier en zal ik waarschijnlijk met een kleine schakelmotor verdwalen door de stad en de kampong. Heerlijk rondrijden tussen de andere duizende scooters en motors. Komend weekend ga ik dan met mijn vader, zijn vrouw en mijn halfbroertje en -zusje naar Bali met de auto, is een kleine 2 dagen rijden. Om daar een week met hun te verblijven en daarna zelf verder op pad te gaan naar misschien wel Lombok en de Gili's....

Voor degenen die het totaal niet boeien zal ik aan het begin van mijn blogs een korte samenvatting geven om te laten weten hoe het in grote lijnen met mij gaat. Voor de anderen zal ik daaronder mijn avonturen wat uitgebreider op het www gooien.

Dan wordt het nu tijd om mijn eerste GadoGado (voor wie het niet kent: dit is de reden dat ik naar Indonesie terug ga; een vegetarisch gerecht met rijst, veel soorten groenten, aardappel, ei, pindasaus en kroepoek) van de vakantie te gaan eten want daar ben ik wel aan toe :)

Liefs
Milou

  • 15 September 2012 - 17:53

    Bo:

    Lekker bezig louder! Eindelijk weer je Gado Gado! mmmmm pindasaus

  • 15 September 2012 - 21:29

    Marjo:

    Hey je zou toch in het engels posten? ;-) Veel plezier! Liefs x

  • 15 September 2012 - 23:50

    Mama:

    He lieverd,

    Veel plezier en genieten he.
    Leuk verslag joh!!!
    kus mamsie

  • 16 September 2012 - 02:58

    Marloes:

    Vorig jaar Nepal en nu weer een mooie reis. Ik wil zeggen geniet ervan, maar ik weet dat je dat toch wel doet. Ik ga je met plezier volgen uit Suriname en vanaf november uit Nederland.
    xxx

  • 17 September 2012 - 12:39

    Ank En René:

    "SuperMilou!" Hartstikke leuk om jou zo te volgen.....take care and enjoy your journey!!
    Big hug to yoy!! X

  • 24 September 2012 - 14:32

    Martinepine:

    Heey bikkel,

    Goed om te horen dat je weer je vleugels uitslaat! Geniet ervan en ik blijf je volgen!

    Liefs, Martine

  • 24 September 2012 - 14:32

    Martinepine:

    Heey bikkel,

    Goed om te horen dat je weer je vleugels uitslaat! Geniet ervan en ik blijf je volgen!

    Liefs, Martine

  • 24 September 2012 - 14:33

    Martinepine:

    Heey bikkel,

    Goed om te horen dat je weer je vleugels uitslaat! Geniet ervan en ik blijf je volgen!

    Liefs, Martine

  • 24 September 2012 - 14:33

    Martinepine:

    Heey bikkel,

    Goed om te horen dat je weer je vleugels uitslaat! Geniet ervan en ik blijf je volgen!

    Liefs, Martine

  • 24 September 2012 - 14:33

    Martine:

    Anders plaats ik mijn bericht even 4x... ;)

  • 27 September 2012 - 10:10

    Isabelle:

    Heeeey Milou,

    Oeh klinkt nu al goed. Ik wil je berichten in mijn gmail ontvangen, maar weet niet hoe ik dit doe!
    Heel veel plezier. De Gili's schijnen geweldig te zijn, ook om te duiken.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Wereldreisje

Een reisje in-between-jobs :)

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2013

Bijna Thuis..

19 Januari 2013

Nieuw Zeeland is Mooi !

01 Januari 2013

The Big Cities !

01 December 2012

Roadtrip 2: Going UpNorth WA!

01 November 2012

Roadtrip Numero Uno!
Milou

Actief sinds 15 Mei 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 24834

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 23 Februari 2013

Wereldreisje

10 Juli 2011 - 27 Juli 2011

Nepal Again

24 Juni 2010 - 23 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: